Retourinstructies

Bent u niet tevreden over een product? Dan kunt u het product aan ons retourneren. Neem onze Algemene Voorwaarden en Aanvullende Voorwaarden goed door. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.

Hoe kan ik een product retourneren?

Voor een soepele afhandeling van een retourzending is het belangrijk onze retourinstructies goed op te volgen:

  1. U meldt de retour per e-mail bij ons aan via klantenservice@velopa.com.
  2. U vermeldt daarbij het ordernummer. Deze ziet u terug op de orderbevestiging en begint met S-…….
  3. U stuurt het product conform onze retourinstructies aan ons terug. Maak hierbij gebruik van het retourformulier. Deze ontvangt u per e-mail van ons na het aanmelden van uw retourzending.
  4. Het product is compleet en onbeschadigd en zit in de originele verpakking.
  5. U verpakt het product zorgvuldig en stevig om (transport)schade te voorkomen.
  6. U maakt een foto van het verpakte product en mailt deze naar klantenservice@velopa.com.
  7. U krijgt van onze Klantenservice per een e-mail een bevestiging of de verpakking in orde is of dat er nog een aanpassing nodig is.
  8. U verzendt de retourzending binnen redelijke termijn uiterlijk binnen 14 dagen na retourinstructie.

Belangrijk

  • Retourzendingen die niet voldoen aan een van de bovenstaande condities, worden niet in behandeling genomen.
  • Indien de producten bij de retourzending sporen van gebruik, beschadiging en/of incompleetheid vertonen behouden wij ons het recht uw retour af te wijzen.
  • Bij het aanmelden van de retour stellen wij samen met u vast of u een nieuw product krijgt toegestuurd of dat we kosten crediteren.

Hoe kan ik het product het best verpakken?

U verpakt het product het best in de originele verpakking. Is deze beschadigd? Verpak het product dan in een andere doos of op een pallet.

Verpakken in een andere doos

  • Zorg dat de doos goed is opgevuld. Zo voorkomt u dat het product gaat schuiven en kan beschadigen.

Verpakken op een pallet

  • Zorg dat de producten op de pallet goed vastgemaakt worden (strappex/folie).
  • Producten die buiten de pallet steken graag extra verpakken (karton/folie).
  • Bij gestapelde producten is het belangrijk dat er karton of noppenfolie tussen de producten wordt gelegd om beschadiging tijdens transport te voorkomen.

Hoe kan ik een product verzenden?

U kunt het product zelf bij ons komen afleveren of per post laten bezorgen.

Zelf afleveren

Wilt u de retour zelf bij ons afleveren? Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 16:00 uur (feestdagen uitgesloten) bij ons in Leiderdorp. Het is belangrijk dat u met onze Klantenservice afstemt wanneer u komt. Ook als u retournering door een transporteur laat verzorgen. Doe dit minimaal 1 dag van te voren. Stuur hiervoor een e-mail naar klantenservice@velopa.com.

Laten ophalen

Wij kunnen de retour bij u ophalen. Hier brengen wij kosten voor in rekening. Deze nemen we vooraf met u door en zijn afhankelijk van de grootte, hoeveelheid en locatie.

Neem contact met ons op

Wilt u meer weten over het retourneren van een product? Wij helpen u graag. Bel ons op (071) 541 03 21 of stuur een e-mail naar klantenservice@velopa.com. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur. 

  Het artikel is toegevoegd aan uw overzicht.


  Het product is toegevoegd aan uw selectie.