De Panna Ring maakt het ultieme Panna Knock Out toernooi mogelijk! In deze robuuste, ronde arena is constante actie gegarandeerd. Het scoren van een Panna wordt een geheel nieuwe ervaring.
VOORDELEN
- hoge boarding
- door ronde vorm geen dode spelmomenten
- robuust en duurzaam
- vandalismebestendig
- sluit aan bij de behoefte van de jeugd
Panna Ring sportkooi
Panna Ring sportkooi
Panna Ring sportkooi
Panna Ring sportkooi
Panna Ring sportkooi
TOEPASSINGSMOGELIJKHEDEN
- recreatieondernemingen
- onderwijsinstellingen
- sportverenigingen
- speeltuinverenigingen
- openbare pleinen
UITVOERINGEN
- Panna Ring Ø 6 meter, één instapzijde
- Panna Ring Ø 6 meter, twee instapzijden
- Panna Ring 6 x 9 meter, één instapzijde
- Afmetingen naar wens (gebruikmakend van de standaard onderdelen)
MATERIALEN EN BEHANDELING
Staanders: staal, verzinkt en gecoat
Roosters en doelen: staal verzinkt
KLEUREN
Staanders: standaard in RAL 9005 Jet black
BENODIGD SPEELOPPERVLAK
- Panna Ring Ø 6 meter: 7,1 x 6,4 meter
- Panna Ring 6 x 9 meter: 10,2 x 6,4 meter
SPELREGELS
Panna: Je speelt 1 tegen 1 en het doel van het spel is om een "Panna" te scoren. Dit betekent dat je de bal tussen de benen van je tegenstander doorspeelt. De Panna is alleen geldig indien je na het door de benen spelen, de bal weer in eigen bezit hebt. Een Panna die via de boarding wordt gespeeld, geldt ook. Bij een Panna geldt: sudden death! Het spel is over. Als er door de benen wordt gespeeld en er wordt gescoord, is het geen Panna, maar een doelpunt. Als er geen Panna wordt gescoord, stopt het spel na 3 minuten en telt het aantal doelpunten.
Toss: Voor het begin van het spel wordt met een toss besloten welke speler met balbezit begint. De speler die bovenaan in het klassement staat, mag aangeven wat hij wil: kop of munt.
Punten: Een doelpunt is alleen geldig als deze vanaf de speelhelft van de tegenstander wordt gescoord. Na 3 minuten telt de stand van het aantal doelpunten.
Tijdsduur: Een wedstrijd duurt 3 minuten. De tijd wordt niet stilgezet voor overtredingen of ander oponthoud. Bij gelijkspel wordt een extra periode van 30 seconden aangehouden. In deze 30 seconden geldt 'sudden death' bij het eerst gescoorde doelpunt. Is het nog steeds gelijkspel? Dan wordt er nog een extra periode van 30 seconden aangehouden.
Gelijkspel: Bij gelijkspel na de extra periode van 1 minuut wordt de winnaar bepaald door een toss. De speler die aan het begin van de wedstrijd de toss heeft verloren mag als eerste aangeven wat hij wil: kop of munt.
15 seconden regel: Als een speler in balbezit is, moet deze binnen 15 seconden een doelpoging doen. Heeft de speler de bal langer dan 15 seconden in het bezit, dan wordt er afgefloten en krijgt de tegenstander de bal.
Speelhelft: Er wordt tijdens de wedstrijd niet van speelhelft gewisseld.
De Panna Ring wordt d.m.v. chemische ankers in beton of asfalt vastgezet. Bij plaatsing op andere bestrating kan gebruik gemaakt worden van betonvoeten van 300 x 300 x 300 mm.